Uwaga, smok! Bierzcie NOGI ZA PAS!
Dzielni, walczący ze smokiem rycerze o rękę pięknej królewny? Raczej nie w tym pudełku!

Na planszy rozgrywa się bowiem prawdziwy armagedon - przed groźną, ziejącą ogniem bestią uciekają w popłochu rycerze gamonie! A wszystko to na oczach obserwującej ich z zamku księżniczki! Co za wstyd! Który zostanie największym tchórzem? A którego pokona ziejący ogniem smok? Chwytajcie w ręce kolorowe kostki i dołączajcie do gry!



A KUKU! ZAGLĄDAMY DO PUDEŁKA

W pudełku gry wydawnictwa Nasza Księgarnia znajdziemy planszę, 8 drewnianych pionków rycerzy, 1 drewniany pionek smoka, żetony tarcz, smoka i puchatych króliczków.



SŁÓW KILKA O MECHANICE GRY

Autor gry Rainer Knizia znany zapewne niektórym np. z "Pędzących żółwi" i tym razem zaskakuje nas sposobem (a raczej mechaniką) rozgrywki. Zwykle bowiem podczas standardowych rodzinnych planszówek naszym celem jest doprowadzenie pionka do mety. Tutaj mamy pionkowy zespół (na początku gry losujemy tarczę z trzema kolorami rycerzy), co więcej! Inni gracze wśród swojej trójki mogą mieć rycerza tego samego koloru co my! A to jeszcze nie koniec niespodzianek - każdy gracz może bowiem poruszać się wszystkimi pionkami, niekoniecznie swoimi - grunt to wypchnąć jednego z nieszczęśników na prowadzenie, by pierwszy dobiegł do mety (tym samym zostając największym tchórzem i nie zdobywając punktów), samemu zaś osiągnąć mniej kompromitujące pozycje (czyli te najwyżej punktowane).

JAK W TO SIĘ GRA?

Na początku gramy rzucając 8 kostkami (7 kostek w kolorach rycerzy, jedna neutralna pełniąca rolę jokera). Następnie wybieramy jedną spośród kostek i ruszamy się wybranym rycerzem. W zależności od oznaczenia wybranej kostki po naszym rzucie albo trafia ona ponownie do puli kostek, albo zostanie odłożona na bok - wtedy kolejny gracz rzuca już mniejszą ilością kostek.



Gdy jednemu z graczy do rąk zostanie przekazana tylko jedna kostka następuje atak smoka. Smok porusza się o liczbę pól wskazaną na odkrytym żetonie. Biada samotnemu rycerzowi, którego dopadnie - zostaje zjedzony, a jego kostka trafia do pudełka. Wraz z końcem rozgrywki (gdy najwięksi tchórze zaczynają już docierać do zamku, a gamonie sukcesywnie zostają pożerani smok atakuje coraz częściej). Gra toczy się do momentu, w którym do zamku dotrze 4 rycerzy lub gdy na planszy zostało tylko 2 rycerzy. Wtedy sumujemy punkty zdobyte przez rycerzy we własnych kolorach oraz za uratowane w biegu króliczki. Zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą punktów.



Gra uczy dzieciaki planowania, oceniania sytuacji i podejmowania decyzji. Rozgrywka jest niebanalna i ciekawa także dla dorosłych graczy - i, co ważne w grach rodzinnych, nie ciągnie się zbyt długo. Estetyka gry jest na wysokim poziomie - elementy z trwałej tektury, drewniane pionki, wszystko z łatwością mieści się w pudełku (także zamek, którego nie trzeba składać po zakończeniu gry).



Więcej o grze: NOGI ZA PAS!
Wydawnictwo Nasza Księgrania
comments powered by Disqus