Strasznie zabawne POTWORY DO SZAFY
Czy Waszym pociechom zdarzają się nocne koszmary z potworami? A co powiecie na to, żeby je zamknąć do szafy? Pomogą nam w tym rozrzucone dookoła łóżka, nie posprzątane zabawki! (Czyżby kolejny znajomy problem ;)

POTWORY DO SZAFY do zabawna gra pamięciowa. Spośród żetonów z porozrzucanymi zabawkami musimy znaleźć tę, której boi się wylosowany potwór. Mamy 3 próby (w których liczeniu pomaga nam 3-częściowa postać Zębogona). Jeżeli się uda: potwór trafia do szafy; jeśli nie: wyskakuje kolejny potwór. Wśród zabawek znajdują się też „żetony łowców doskonałych”: skarpeta, która wprowadza nam trochę zamieszania do gry: musimy zamienić ją miejscem z innym żetonem. Możemy też natrafić na potwora ukrytego pod prześcieradłem – wtedy pojawia się dodatkowy potwór do zwalczenia.







WSZYSCY JESTEŚMY DRUŻYNĄ POGROMCÓW POTWORÓW!

Podstawowy wariant gry zakłada współpracę graczy: wszyscy wygrywają kiedy komplet potworów trafi do szafy. Kiedy nie będziemy mieć szczęścia w losowaniu zabawek, czyli nie zapamiętamy ich położenia i koło łóżka pojawi się czwarty potwór: wszyscy przegrywają.

GRAJĄC Z NAJMŁODSZYMI możemy zrezygnować z zasady 3 prób (i odwracania części Zębogona). Wtedy nowy potwór wyskakuje po pokonaniu poprzedniego oraz przy odkryciu żetonu z potworem. W rezultacie przegrana jest w zasadzie niemożliwa.

SZCZYPTA RYWALIZACJI pojawi się wtedy, kiedy postanowimy sprawdzić, kto z graczy jest lepszy w straszeniu potworów. Zanim potwory trafią do szafy każdy składa swoją grupę osobiście pokonanych stworów. Kto nazbiera więcej – wygrywa. Na koniec wszystkie potwory oczywiście lądują szczelnie zamknięte w szafie!

DLA STARSZAKÓW wydawnictwo proponuje trudniejszy wariant: potwory w grupie. Tym razem trzeba za jednym zamachem pokonać wszystkie odkryte straszydła. W tym celu musimy w swojej kolejce odkryć żetony z zabawkami, których boją się poszczególne potwory.



…I DUŻO WIĘCEJ MOŻLIWOŚCI!

10 żetonów z zabawkami, 20 potworów, z których każdy ma swoja parę, każda zabawka wystraszy dwa różne potwory. Ta prawidłowość daje nam wręcz nieograniczone możliwości tworzenia własnych zasad gry, oto kilka naszych pomysłów:

Najprostszy to tradycyjne memo: dobieramy pary wg. wizerunków straszydeł, lub obrazków z zabawkami.

Sprzątanie zabawek: rozkładamy zakryte wizerunki potworów (po jednym do każdej zabawki) oraz zakryte żetony z zabawkami. Losujemy zabawkę, a następnie potwora. Jeżeli do siebie pasują potwór „sprząta” nam zabawkę do szafy.

Kolejka potworów: z kart z potworami układamy ciąg na zasadzie domina: kolejna karta musi pasować do poprzedniej potworem lub zabawką. Karty losujemy, jeśli wylosowana nie pasuje do poprzedniej zachowujemy ją do następnego ruchu.

Oczywiście na koniec każdej gry wszystkie potwory wskakują kolejno do szafy!



Potwory do szafy
Wydawnictwo GRANNA
Dla dzieci w wieku 3-8 lat

WYNIKI KONKURSU!

Dziękujemy za Wasze pomysły na rodzinne ćwiczenie pamięci! Gra POTWORY DO SZAFY od wydawnictwa GRANNA powędruje do Pani Pauliny Pietrzykowskiej -Rak. Dziękujemy za przypomnienie "klasycznych" gier słownych, które pomogą ćwiczyć koncentrację (i pamięć), a przy okazji (jako że nie wymagają żadnych szczególnych akcesoriów) idealnie nadają się do zabawy w podróży! Poprosimy o podanie adresu do wysyłki nagrody!

comments powered by Disqus