Z Andrzejówki do ruin zamku Radosno

Miejscowość: Rybnica Leśna w pobliżu: Wałbrzych
średnia - trasa dla młodych wędrowników, możliwe strome podejścia
terrain  Nachylenia terenu
beach_access  Trasa w cieniu
wb_sunny  Trasa w słońcu
restaurant  Restauracja lub bar w pobliżu
directions_car  Trasa opisana i dostosowana dla osób z samochodem

Czas przejścia: ok. 2 godz.

Wyruszając ze schroniska Andrzejówka mieliśmy w planie szczyt Waligóry, ale przestraszyła nas stroma ścieżka przez las z luźnymi kamieniami (szlak żółty), podobno podejście od przełęczy jest łagodniejsze, ale nie próbowaliśmy.

Wybraliśmy drogę niebieskim szlakiem – szeroka, zacieniona, lekkie nachylenie – można przejechać nawet wózkiem, po ok. 1,5 km dochodzimy do Przełęczy pod Suchawą.

Z przełęczy ruszyliśmy dość stromo w dół (wąska kamienista ścieżka) żółtym szlakiem, potem suchą kamienistą doliną – dość duże nasłonecznienie. Ścieżka dochodzi do szerokiej drogi, chwilę idzie wzdłuż niej po chwili skręca w prawo, wiedzie przez łąki i leśny grzbiet do ruin zamku Radosno – tuż przy nich krótki stromy odcinek.

Ruiny skąpe wśród drzew– wysoka wieża i ukryte w trawie resztki muru. Uwaga na niezabezpieczony głęboki szyb!

Do Andrzejówki wróciliśmy krótszą drogą – żółtym szlakiem cofnęliśmy się do szerokiej bitej drogi, i potem biegnącym nią czerwonym rowerowym szlakiem (cały czas prosto, główną drogą) wygodnie i szybko dotarliśmy do schroniska.

W schronisku Andrzejówka dania obiadowe, w jadalni zabawki dla dzieci, piaskownica, toaleta.

Dojazd do schroniska - samochodem (parking) lub dojście drogą z Rybnicy Leśnej (ok 30-45 min).

Na mapie oznaczono przybliżone położenie ruin Zamku Radosno, niestety zaznaczone ścieżki nie pokrywają się z przebiegiem szlaków…  Większy widok mapy