BLANK: gramy według swoich zasad!
Lubicie wymyślać własne zasady gry? My BARDZO! Zazwyczaj po kilku rozgrywkach zgodnych z instrukcją przychodzą nam do głowy pomysły na urozmaicenie zasad, a czasem nawet na całkiem nowe wykorzystanie elementów gry (zresztą, jeśli zerkniecie do innych naszych recenzji sami się o tym przekonacie!)

Twórcy gry BLANK docenili to, że my: gracze, też mamy swoje pomysły na grę i oddali nam na nie mnóstwo prawie pustych kart, (oczywiście prócz tych, które sami dla przykładu i inspiracji dla nas zapełnili).



JAK GRAMY?
Najpierw losujemy 3 z 38 kart zasad (14 z nich wymyślili dla nas autorzy, 24 są puste, czyli stopniowo wymyślamy je sami). Potem rozdajemy każdemu graczowi po 7 kart z 72 kart gry. Każda z nich ma cyfrę od 1 do 6 oraz jeden z 6 różnokolorowych symboli. Dodatkowo 6 z kart gry ma dopisane „efekty”, do których będziemy musieli się stosować po ich wyłożeniu. Gramy dokładając kolejno karty, tak aby pasowały do poprzedniej na stosie cyfrą lub kolorem/symbolem. Dodatkowo cały czas stosujemy się do kart zasad i efektów. Wygrywa ten, kto szybciej pozbędzie się kart z ręki. Nagroda za zwycięstwo to dopisanie nowej zasady na pustej karcie zasad, lub efektu na karcie gry.



BRZMI BARDZO PROSTO? Zgadza się, bo tak właśnie jest! Prosto nie oznacza jednak nudno! Grę umilają nam zasady i efekty, które bywają bardzo różne… Te gotowe mówią np. o pomijaniu tury, dopieraniu dodatkowych kart, zmianie kierunku gry, ale również np. o obowiązku mówienia i poruszania się do końca gry w „ślimaczym tempie”, dotykaniu swoich nosów, wymienieniu nazw miast i zwierząt, graniu z zakrytym okiem, albo… zmianie zasad! A co Wy wymyślicie? Macie aż 90 pustych kart na Wasze pomysły!



CO JESZCZE WAŻNE: pudełko jest małe, poręczne, a jednocześnie bardzo porządnie wykonane (gruba tektura z szufladką na dwa rodzaje kart). Wręcz idealne, aby wrzucić do plecaka: pakujemy jedną grę, a możliwości rozgrywek mamy bez końca!



BLANK
Wiek 6+ (najważniejsze, żeby gracz umiał sprawnie czytać, aby stosować się do kart zasad i efektów na kartach gry)
Wydawnictwo Rebel
comments powered by Disqus